Glasögon och blodgivning

Idag har jag varit lektionsfri.
Sovmorgon, lugn start på dagen och besök hos min kompis som är optiker. Ska köpa mig ett par läsglasögon och prova ett tag och se om huvudvärken kanske försvinner helt. I då fall blir det köp av ett par "riktiga" glasögon så småningom. Nu kom jag precis hem från Blodbussen som står i Bollebygd idag. Fick ett fint armband som tack.
 
 
geblod.nu kan du läsa mer om hur det går till när man ger blod. Själv tycker jag att det är lite obehagligt med stick i armen men jag tycker att det är så fint att kunna hjälpa så då väljer jag att göra det. Hoppas på att hjälpa någon som behöver. Man lämnar 4,5 dl varje gång vilket är ca 10% av allt blod man har i kroppen. Som ni ser på bilden så har jag blodgrupp O- (O negativ) jag kan ge blod till alla oavsett vad för blodgrupp de har. Men den som ger till mig måste ha samma blodgrupp som mig. Alla kan inte ge blod men om du funderar så gå till en Blodcentral (jag har klickat i Västra Götaland) så testar dem ditt blod så ser du om du är lämpad.
En fin sak att göra tycker jag!
blodgivning - ge blod - geblod.nu - glasögon - läsglasögon