Fundering.

Idag har varit en fundersam dag. Det händer så mycket hemskheter i världen och man vill bara be alla stanna upp och sluta. Människor flyr och det sker "terrorist-attacker". Det pratas om ett tredje världskrig. Jag älskar mitt Sverige och vill att det ska vara lika trygg och säkert för mina eventuella barn (om jag får några menar jag) som det var för mig att växa upp här. Det har inte varit perfekt men det har varit helt underbart.
 
När det händer så mycket hemskt samtidigt i världen så får det mig att undra "VARFÖR händer detta"?
Kan ingen stoppa det här?
 
Då kom jag över detta om Alan Watt. Väldigt intressant läsning om ni frågar mig:
"Alan Watt föddes och växte upp i en liten stad i Skottland för närmare 60 år sedan. Man upptäckte tidigt att han var ett s.k. ”specialbegåvat” barn. Redan vid mycket unga år slog det honom att alla familjer i staden tycktes ha samma problem och grälade om samma sak; bristen på pengar. Detta trots att Storbritannien varit en stormakt i över 1600 år och samlat på sig enorma förmögenheter.

Han frågade sig var logiken fanns i detta och insåg snart att en överväldigande majoritet av tillgångarna ägdes av en rätt liten grupp familjer med kungafamiljen i spetsen. Alan började besöka stadens bibliotek redan i sjuårsåldern och gavs efter en del tjat tillträde till de äldsta historieböcker som bevarats."
 
Alan Watt - sourze.se