Måndag

Idag var det dags för höstens andra begravning. Kan man bli van vid begravningar? Kanske... men jag tror aldrig att man vänjer sig vid att förlora någon. Inte på det sätt som döden faktiskt är... definitivt. Det är ett avslut som man är mer eller mindre beredd på och det lämnar ingen oberörd. Begravningen var väldigt fin och Ljusets Kapell i Alingsås gjorde skäl till sitt namn en så kall och solig dag som idag. Ljuset där inne var näst intill magiskt. Ett fint avslut på en männsikas liv. Som jag är glad att jag tog del av.
 
Bilder som jag tagit själv i somras.
 
~*~
Kom på att jag skulle visa er Gardinerna i "köket" Vi har öppen planlösning så kök och vardagsrum är samma. Men här är resultatet i alla fall. Det är glittriga trådar invävda i gardinerna och de glittrar så där stilsamt som jag bara älskar.
Passar perfekt nu till Jul och Nyår.
Det blev en fin dag idag. Om det är något som är positivt med begravningar förutom att just få ett sista avsked, så får jag nog säga att det ger en möjlighet att tänka. En möjlighet att tänka på allt det fina man har i livet, alla vänner och familjen. Jag är väldigt tacksam för allt jag har och det tackar jag för.
saknad - sorg - älskad