Tack.

Fick en artikel från expressen delad till mig som Jonas Andersson har skrivit.
Tack för att du sätter ord på mina tankar.
 
"Svenska staten har i första hand skyldigheter gentemot de svenska medborgare och skattebetalare som de lånar pengar av. Inte mot de 7 370 000 000 människor som inte är medborgare i Sverige, som inte betalar skatt i Sverige, och som inte är en del av det svenska samhällskontraktet. Inte för att övriga 7 370 000 000 inte är födda med samma objektiva människovärde, utan helt enkelt för att de inte i någon del tillhör det svenska samhället. Det är precis samma princip som får mig att betala för min familj, men inte för familjen i grannhuset – bara i större skala."
 
Bilden har jag själv tagit, mellan camp och spelning på Sweden Rock Sommaren 2015
 
Expressen - Jonas Andersson - Sverige - sätter ord på mina tankar