DIY - Blondera håret hemma!

Ibland när jag får för mig att jag ska göra nånting så ska jag göra det NU. Helst igår.
Till exempel så fick jag för mig i maj i år att jag skulle bli blond. Och det bums. Jag googlade lite om att just blondera håret hemma eller blondera håret över huvudtaget och läste vad frisörer och andra personer tyckte. Allt jag fick fram var att man skulle låta det ta tid... men jag ville ju bli blond nu! Så jag kontaktade min vän och frågade om hon kunde tänka sig att ställa upp och hjälpa mig bleka håret hemma. Sagt och gjort iväg till affären för att köpa färg! Vilket resulterade med två paket av denna (jag är inte sponsrad):
 
 
Och här är bilder steg för steg 
 
1. Så här såg håret ut från start. Som ni ser är håret axellångt men vi använde ändå två paket.
2. Efter en omgång med färg och den silver-inpackning som fanns med i lådan. Här lät vi håret vila en dag.
3. Detta efter ytterligare en silver-inpackning (köpte två lådor därför dubbla uppsättningar).
4. Dag 3 gjordes ytterligare en blekning med två paket färg och en silver-inpackning som var med. Här var jag ganska nöjd jag hade ju faktiskt blivit blond på bara tre dagar.
 
Tyckte dock att håret gick ju lite åt gult och jag hade bunktrat upp med silverschampo och balsam samt en inpackning... men jag märkte inte något vidare resultat(dåligt märke). Efter att har varit blond i ca två veckor så ringde jag min syster som är frisör (och ändå gjorde jag detta hemma!? ...tänker väl ni?). Jag bokade tid för att toppa håret lite, tyckte håret så så tråkigt ut när det var helt rakt avklippt. Och även för att fixa till färgen då så klart. 
1. Här ser ni också hur vitt det är på "mitt egna hår" närmast hårbotten. Vilket medförde att längderna upplevdes ännu mer gula.
2. under tiden i frisörstolen.
3 Resultat! Visst blev det bra?
 
Efteråt kan man vara så här glad:
 
 
Nu under sommaren har jag bara låtit håret vara, gjort inpackningar och försökt vara snäll mot håret. Det har märkts att jag varit lite hård mot det. Men när man är ute i solen blir ju håret gult. Vad gör man då? Man köper världens bästa silverschampo och balsam! Nämligen det från Löwengrip Care & Color. Grymt! jag älskar det! man får stor skillnad bara på en tvätt utan att låta det vara i man kan bara skölja ur direkt.

 För att sammanfatta har jag några råd till dig som vill blondera håret hemma. Hur mår ditt hår? Är det slitet? Om inte så tycker inte jag att det finns något som stoppar dig. Ladda upp med bra silverschampo och balsam, gärna inpackning med så du verkligen kan skämma bort håret efteråt. Lycka till!

Blondera - Blondering - LCC - Löwengrip Cara & Color - bleka håret hemma - blondera håret hemma