Det där med färg på håret...

Jag (med hjälp av vän och syster) kämpade rätt mycket med att få mitt hår blont i våras. Kommer ihåg att jag gick runt med mössa över ett knall-orange hår en hel dag för att håret verkligen behövde vila innan nästa blekning. Bilder på olika stadier:
Efter sommaren la vi i lila färg i mitt sönder-blonderade hår, var så nöjd och fick massa komplimanger och folk tyckte att jag till och med var modig som vågade mig på att prova lila hår. Jag tänker mest att om man är sugen på att prova så kör bara - oavsett vad det är, så länge man inte skadar någon. Men efter några tvättar blev längderna grå och håret kändes trist och tråkigt så för nån vecka sedan färgade jag mitt då lila/grå hår brunt igen.
 
Jag är alltså tillbaka där jag började... igen. Någon som håller på likadant?
brunt hår - färga håret - lila hår - purple hair