Tillval till nya lägenheten

Eftersom många frågar så tänkte jag visa bilder och ritningar angående vilka val vi gjort till lägenheten. Det är även kul med dokumentation för egen del såklart! Jag visar valen rum för rum så hoppas jag att jag får med allt. Vi börjar lite allmänt med val av innerdörrar, golv och så får ni även se planritningen över lägenheten.
Vi har valt  målade vita väggar i hela lägenheten och ekparkett, detta var även standardvalen och vi tror att detta är bra val dels för att vi ska bo in oss och sedan måla eller tapetsera om vi vill och även vid en eventuellt försäljning i framtiden. Dörrarna till badrum och kontoret (sov 2 på planritningen) ser ut som dörren till höger på båda sidor. Dörren till sovrummet har en spegel på insidan så som visas på bilden längst till vänster.
 
 
I hallen kommer vi ha klinker på golvet som planritningen nedan visar.
Vi har valt det mörkaste klinkerplattorna som syns  på bilderna och valt plattor på en större yta än fån början som syns på ritningen. Som ni ser uppfattas klinkern inte lika mörk som på bilden längst till höger då den där sitter på en vägg men där ser man storleken på plattorna i hallen (30x60 cm) och sedan de övre (30x30 cm och 10x10 cm) som ska vara i badrummet.
 
 Här ser ni blandare, kommod, duschdörrar, spegel osv från svedbergs hemsida - kul när man kan "bygga sitt eget badrum" på nätet (dock stämmer inte kakel och klinker här). Ni ser även golvbrunnen vi valt att ha i duschen. Längst upp till vänster ser ni bänkskivan vi valt att ha över tvättmaskin och torktumlare. Nedan ser ni en elevation så som jag tror att det kommer se ut men kaklet är vitt och blankt inte blått.
 
 Jag har gjort den själv ;)
 
 
Näst på tur är köket, här var det många val att göra och jag fick till och med mitt drömkakel! Vi har även valt att öppna upp genom att vrida högskåp, kyl och frys (H, K, F) som ni ser på planritningen.
Uppe till vänster ser ni vår bänksiva och kakel tillsammans. I övrigt är det vita matta luckor som till höger och svarta handtag (bredvid blandaren på bilden), det blir en snygg kontrast med svarta handdtag och bänkskiva till allt det vita. Kaklet är vitt, blankt och 10x20 cm med fasade kanter. Vi har även valt vita vitvaror och jag tror det ska bli fint ihop. Till höger ser ni även väggen/skåpen vi valt att vrida, jag kunde ta bilden i en lägenhet som vi var på visning i för drygt ett år sedan. Nedan kommer en elevation på köket som jag gjort själv den med.
 
Så ungefär så här blir det med integrerad diskmaskin och allt. Överskåpet utan handtag är en "kökskåpa" eller fläktkåpa så antagligen kommer det inte bli någon förvaring där.
 
 
I sovrum, kontor och vardagrummet har vi inte gjort några ändringar, det blir vita väggar och ekparkett som jag nämnde förut. Resten kan ni läsa er till på planritningen, säg gärna till om det uppstår frågetecken eller om ni vill veta mer. Jag pluggar ju till Byggingenjör och är certifierad Inredare och tycker att sånt här är väldigt roligt och kan verkligen gotta in mig i alla detaljer som har med ritningar, byggprocessen och inredningen att göra.
 
 
Till slut vill jag visa balkongen då jag hoppas någon kan hjälpa mig med bra ideér. Den är stor till ytan men lång (sex-sju meter) och smal antagligen 180-160 cm att använd på insidan. Ideér? Dessutom är fasaden gul. Just nu lutar det åt en platsbyggd loungemöbel till vänster utanför sovrummet och så en matgrupp mellan dörrarna utanför köksfönstret. Vad tycker du?