Julen!

Frånvarande i bloggen då jag helt enkelt levt livet och firat jul med nära och kära!
Helt fantastiskt bra jul blev det! Roligt att det kan gå så bra när man ska fläta ihop traditioner från olika håll och eventuellt skapa nya alldeles egna traditioner. Och denna julen avslutades med Julsmällen! Så roligt att få dansa igen! Benen värker av träningsvärk idag men det var det värt!
Jag bakade en hel del; lussebullar, pepparkakor, knäck, lakritsfudge vilken blev helt kass, daimfudge, rocky-road-knäck, jordnötsbitar, snöbollar och nötklickar! Blev bra men blev ju så himla mycket allt tillsammans så det är alldeles för mycket kvar. Men det får man komma ihåg till nästa år!
 
Jag gjorde även en dörrkrans. Kunde inte med att sätta upp en i granris även om det är väldigt fint... men tänkt om grannen är allergisk eller att den barrar alldeles för mycket så städarna får massa bar i vattnet som de har när det moppar hela trapphuset? Kändes uinte så bra så jag pysslade ihop en egen! Men det får jag skriva om i ett annat inlägg. Idag nöjer jag mig med att visa bild på mitt favorit härn i sovrummet nu under jul. Tycker att jag fått till det så enkelt och bra! ;)
  
 
dekoration - inredning - jul