Julkort från Vårby Gård

Sprang på en låt för några dagar sedan.
Den har fastnat totalt, mitt i allt julstök och plugg.
Riktigt bra tycker jag!
 
 
 
Texten i låtar är alltid viktigt tycker jag. Denna får mig att tänka till. 
Här följer texten: Men jag har skrivit ner den själv så reservation för fel.
 

Snöflingor från himelen sänt, jag vaknar upp och det är fjärde advent
Skakar presenter Pappa lagt under gran, när Mamma ropar från köket gröten är klar
Julslingor, låt allt va tänt, jag bygger simskolor för isbjörnar sen
Sprang till affären men affären var stängd, så det blev nudlar med plastsked i en obäddad säng
Tiden flyger klockan är tre och släkten samlas framför våran tv
Tänder adventsljusstaken en sista gång, allt medan mössen och Askungen sjunger sin sång
Där slocknar lägenheten, strömmen har gått, så jag tänder några ljus och försöker byta en propp
Finns ingen anledning för mig att va kvar, jag blåser ut dom - går ut på en kvällspromenad

God Jul och Gott Nytt År, jag sänder dig ett julkort från Vårby Gård
Du förstår där jag bor på min sida av stan, finns det  inga snälla barn

Trädkronor i midvinterskrud, bildar ett tak mellan människa och Gud
Tänker tillbaka när jag vandrar omkring, bär i mitt tempel exempel jag var tretton nånting
Minns hur mamma sa, Josef vi har inte råd
Minns att varje jul var lika magisk ändå, Tomten hitta aldrig till Vårby Gård
Jag fick ett trumset ett keyboard men aldrig nått får

God Jul och Gott Nytt År, jag sänder dig ett julkort från Vårby Gård
Du förstår där jag bor på min sida av stan, finns det  inga snälla barn
God Jul och Gott Nytt År, jag sänder dig ett julkort från Vårby Gård
Jag förstår där du bor på din sida av stan, där finns det  inga snälla barn
Där finns det inga snälla barn

 Snöflingor, himlen har mjäll jag möter tomtefar som jobbar ikväll
Han har förfrusit sina tår och sitt skägg och säger fuck it fuck it, ob-tillägg
Byggde en snögubbe som liknade dig, två svarta stenar stirrar rakt emot mig
Och du ska veta om jag hade haft råd, hade jag köpt dig en julklapp
Vid niotiden knackar jultomten på, spänningen stiger var jag snäller i år?
Han kliver in i hallen ger mig en kyss, den är från Josef, han hälsar, vi träffades nyss

 
Andreas

"Vad säger facket? Fuck it! OB-tillägg" ;)

Svar: är det så han sjunger? 😁
Filurerier