Favorit-Fredag

Igår Tittade vi på Finalen av Hela Sverige Bakar. Och min favorit Linus vann! Följt det "slaviskt" hela säsongen. Inte ofta jag gör sånt... men fastnade denna säsongen. Kanske för att jag åter upptäckt hur roligt det är att baka? Eller så för att jag längtar så mycket till julen och för mig innebär det att man har bakat allt själv, pepparkakor, lussebullar och inte minst allt julgodis!
 
Och av en händelse fick jag nys om filmen "Into the woods". Det ska tydligen vara en musikal, Och den skrevs av Stephen Sondheim och Jemas Lapine. Den uruppfördes på The Martin Beck Teatre den 5 nov 1987 i New York men bland andra Bernadette Peters, Joanna Gleason och Tom Aldredge. Tyvärr säger inte dessa namn mig så mycket men alltid kul att kolla upp källan! Det gör folk alldeles för sällan enligt mig. Men åter till filmen... den kom ut på juldagen förra året (så jag ligger efter). Meryl Streep, Emily Blunt och Johnny Deep är med som skådespelare och även de är favoriter för min del! Ska bli spännande och se om man får se denna film inom snar framtid! Skulle vara roligt tycker jag.
 
Här är trailern:
 
 
 
Ikväll vankas det mat och bowling med vänner, det ska bli roligt! Men vill man verkligen ut i blåst ösregn? Fick springa ut på balkongen och rädda grillen för en stund sedan. Hoppas vi klarar oss bättre än den.
Hela Sverige Bakar - Into the woods - helasverigebakar