Inspiration idag och resten av livet

Igår var det Fars dag. Då firades Morfar och min Pappa. Världens bästa Pappa.
Det hoppas jag att alla har. En pappa som de tycker är världens bästa.
Jag tycker självklart att min är absolut bäst.
 
Tack vare honom har jag fått höra mycket musik, varit på många olika plaster i Sverige och skapat egna intressen som han ibland har introducerat. Jag kan prata om allt med min Pappa. Musik, religion, bilar, kläder, skor, livet efter döden, om varför jag har ont i magen, att jag saknar någon, om vänner, mat, film, serier, killar... som endast består av min sambo nu för tiden osv. Jag kan alltid bolla med Pappa och han har alltid accepterat mig som jag är och har blivit. Det finns gånger som jag blivit arg på pappa med men vi har alltid kunnat prata om det. Och vi kan säga "Jag blir arg när du göra så här eller säger så där. Varför gör du det?" Jag kan stolt säga att jag och Pappa alltid haft ett speciellt band emellan oss.
 
Mina föräldrar har tillsammans gett mig en stabil grund att stå på och därför har jag alltid kunnat köra på min egen väg och kunnat strunta i vad andra har tyckt. Jag har alltid blivit uppmuntrad att lita på magkänslan och på vad jag tycker är rätt. samtidigt har det säkert varit jobbigt med en dotter som varit så pass säker på sig själv, som inte alltid velat göra samma som sina föräldrar. Men som sagt så har jag och Pappa varje gång kännt att vi båda varit nöjda. Får väl erkänna att vi ofta tänker likadant och att det räcker med en blick för att vi ska veta vad den andra tänker och så var den saken klar. Vi jobbar även bra ihop men det senaste (sedan jag flyttade hemifrån) har jag tröttnat på att hålla kolla på Pappas saker och mina egna - nu får han hålla koll själv ;)
 
I Fars-dag-present fick han en text inramad som jag visar på bilden nedan. Och så finns det även bilder på saker som jag och pappa har gjort tillsamman eller gemensamma intressen.
 
 
Var rädd om dina nära, du vet aldrig när det är försent.
 
Min Pappa kommer alltid vara en förebild och någon som inspirerar mig
- inte minst till att tro på mig själv.
Fars dag - Min Pappa - Pappa - farsdag