Där gick startskottet!

Under hösten försvann min träningsmotivation - totalt! På grund av många saker men främst stress och att det hände för mycket nya saker under kort tid så jag hann aldrig ikapp mig själv och kunde inte återhämta mig. Rutinerna försvann och så också träningen... Från att ha tränat två eller tre gånger i veckan (som enligt mig är hälsosamt) gick jag till att träna kanske en gång varannan vecka och nån promenad då och då. Jag känner inte riktigt igen min kropp längre och favoritjeansen får ligga på hyllan.
 
Därför gick jag med i något som heter Nyårslöftet på Instagram. Det är via reFitness och Rickard Bravo. Bilden är en screenshot från @nyarsloftet på Instagram. Jag hittade till den sidan via @jagtogbeslutet .
 
 
Det är alltså en tävling som pågår i tio veckor. Vi får träningsprogram och kostschema under dessa tio veckorna och så får vi väl se om det blir nån pallplats för min del. Jag ser priset mest som en extra morot att verkligen köra på även om det känns trögt och jobbigt. Men i huvudsak gör jag detta för min egen skull. För att jag ska må bra och känna igen min kropp igen. Nu kör vi!
fitness - hälsa - hälsosamt - måbra - reFtiness - träna