Längdskidåkning

...det testades igår! I en och en halv timme åkte jag runt på en lite flack bana. Trillade bara en gång och jag fick bra glid framåt. Roligt att känna sig lite bra även om det var första gången. Visste ju inte riktigt vad jag skulle förvänta mig då jag bara åkt utför en gång för fem år sedan. Det är ju inte riktigt samma sak om man säger så. Fick låna svärmors skidor och sambons gamla pjäxor och det gick ju fint. Frågan är när man ska våga sig på att åka ute på stora banan med backar...? Verkar så läskigt.Tyvärr blev det bara en bild tagen innan det var dags att börja åka. Men så är det ju ibland. Att uppleva livet är viktigare än att få till en bra bild. Samtidigt som det är roligt att man idag har så mycket bilder. Undra vad en eventuella barn kommer säga om det?


Kul att det blev av äntligen i alla fall. Det roligaste är nästan att jag förra våren sa till min sambo flertalet gånger att "Jag tänker aldrig prova på längdskidor, tyvärr" och nu i några veckors tid så har jag frågat "När får jag prova?" många gånger. Snacka om att omgivningen manipulerar. ;)