Tror du att himlen finns?

I minst en månads tid var jag så nervös. Det gällde att sätta den sista tentan. Och mitt i allt dör min Mormor - jag saknar henne varje dag. Efter en omtenta som gjordes fyra dagar efter hennes bortgång så satte jag tentan och känner hur ett stort lass släpper ifrån kroppen. Jag blir så glad att jag sitter bara och skakar i frisörstolen hos storasyrran. All stress som pågått under flera månader (ett helt läsår) kunde jag nu släppa och inte behöva tänka tillbaka mer på. Jag klarade det! Men inombords kändes det som krig. Det var svårt att vara så glad, lättad och samtidigt så ledsen. Nu har vi tagit avsked och jag har närvarat vid ännu en begravning. Och nej, man vänjer sig inte vid att personer man tycker om dör, det gör ont varje gång och begravningar är oftast fina och samtidigt så jobbiga.
 
Om bara några dagar ska vi ta avsked av ännu en vän. En till begravning. Jag vet inte hur man ska kunna hanskas med det egentligen. Jag anser inte mig själv som troende men himlen tänker jag ofta på. Alla de som jag tycker så mycket om som finns där uppe. Väntar dem tills jag kommer? Jag hoppas jag får se dem och prata med dem igen och länge. Få prata och visa att man tycker om så mycket som man faktiskt gör. För mig kan det inte bara ta slut jag måste få tro att jag kommer få se er igen.
Dock tror jag inte att det finns något helvete, jag tror bara att alla kommer till den himlen de... kanske förtjänar? Jag tror att man skapar sitt eget helvete här på jorden nämligen. Himlen är bara den plats där jag hoppas att jag får se mina nära och kära igen. Och därför är inte jag rädd för att dö. Är du rädd för att dö?
 
 När jag kommer himlen ska jag se en konsert med Queen och Freddie Mercury.
 
Bild: Tagen av mig. Stairway to heaven?
 
Death - Himlen - Livet efter döden - Mormor - Sorrow - fina vänner - sorg
Petsura

Jag tror att man kommer att få krama om alla som man älskar och har förlorat när det är våran tur att fara till himmelen. <3

Svar: Jag vill tror det jag med.
Filurerier